Advertising in Microsoft Office?

Vorig artikel Volgend artikel
Advertising in Microsoft Office?

Softwaregigant Microsoft heeft plannen om in nieuwe software reclame in te bouwen. "Zo wordt de software goedkoper voor de consumenten", aldus Craig Mundi, ontwikkelings- en strategisch directeur van Microsoft. De bedoeling is om beter te concurreren met rivaal Google.

Craig Mundi heeft het afgelopen weekend een interview gehad met de Duitse krant Süddeutsche Zeitung. Daarin laat Mundi weten dat er volgens hem 3 manieren zijn om voor software te betalen. "Je kan software kopen, je kan er een abonnement op nemen of je kan er reclame laten in zitten. Sinds onze oprichting meer dan dertig jaar geleden hebben wij altijd de eerste twee wegen bewandeld. Maar als we in onze nieuwe software reclame zouden inbouwen, worden die programma's goedkoper voor de gebruikers. Voor ons zou dat een nieuw businessmodel zijn."

Door in software als Word en Exel reclame in te bouwen, wil Microsoft aartsrivaal Google de pas afsnijden. Microsoft is op dit moment kansloos tegen het internetsucces van Google.

"Google probeert ons in te halen waar wij sterk staan, maar wij willen in het domein van Google doordringen, omdat er met zoekmachines en online aanwijzingen ook met verbruikers geld te verdienen valt."

Bron: Nieuwsblad

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies