Content Network Google open gesteld voor third parties

Vorig artikel Volgend artikel
Content Network Google open gesteld voor third parties

Sinds gisteren accepteert Google “third-party advertising tags” op haar network in Noord Amerika. Hierdoor kunnen gecertificeerde Third Parties advertenties tonen en volgen via Adwords. Dit meldt Google op haar Google Blog.

Door het openstellen van het netwerk kunnen adverteerders via dezelfde kanalen als waarmee ze andere online campagnes beheren ook de Google campagnes gaan beheren. Google liet tot op heden nog geen third-parties op hun netwerk toe omdat ze, zoals ze zelf zeggen, niet aan de Google standaarden konden voldoen.

Op dit moment zijn third parties als DoubleClick, Mediaplex, Dynamic Logic en IAG Research gecertificeerd. In de toekomst zullen andere third-parties gecertificeerd gaan worden. Of Yahoo en Microsoft daartoe gaan behoren blijft onduidelijk.

Het is nog niet duidelijk wanneer Google deze dienst ook in Europa gaat lanceren, maar waarschijnlijk zal het eerst in de VS getest worden voordat Europa ook ‘mag’.

oogle heeft op YouTube een driedelige serie geplaatst over de werking van de Third Party Ads. Hieronder het eerste deel van deze serie.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies