Maar weinig bedrijven adverteren op eigen naam

Vorig artikel Volgend artikel
Maar weinig bedrijven adverteren op eigen naam

Slechts 27% van de bedrijven in Nederland adverteert op hun eigen merknaam in Google. Ze lijken zich niet te bekommeren om het online gebruik van hun merk. Dat blijkt uit een onderzoek gedaan door QueroMedia, zo was te lezen op Emerce.

Google kondigde onlangs aan zijn ‘keyword policy' in de UK en Ierland te gaan veranderen. Vanaf begin mei kan een adverteerder bieden op alle zoektermen, inclusief dus de merknamen van zijn concurrenten. Dit kan al sinds 2004 in de VS en Canada.

In Nederland adverteert iets meer dan een kwart op hun eigen merknaam. In de reissector ligt dat percentage wel wat hoger (44%), net als in de industriële sector (40%). Lage percentages komen onder andere uit de ict en telecomsector (22%).

Opvallend is dat 49% wel adverteert op de merknamen van een andere adverteerder. Dat zijn vaak de webshops die de producten van dat merk aanbieden of prijsvergelijkingssites.

Een aantal redenen om niet te adverteren op het eigen merk:
"Wij hebben search marketing niet geïntegreerd in onze marketingmix."
"We hebben er eigenlijk nooit bij stilgestaan."
"We staan al op de eerste positie in de natuurlijke resultaten, waarom dan geld uitgeven aan advertenties?"

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies