Discovery Channel richt pijlen openlijk op Veronica

Vorig artikel Volgend artikel
Discovery Channel richt pijlen openlijk op Veronica

Met de b2b-uiting ‘Keihard de Volgende’ richt Discovery Channel zijn pijlen openlijk op Veronica. In een duinlandschap staan verschillende kapot geschoten borden waarop een restant te zien is van de logo’s van RTL8, Comedy Central, MTV en National Geographic. Het vizier is nu gericht op Veronica.

Met de ludiek bedoelde advertentie die vandaag in Adformatie verschijnt benadrukt Discovery Channel de sterke groei die de zender de laatste maanden doormaakt. Met een marktaandeel van 3,7% in de doelgroep mannen 20-49 jaar laat het factual entertainment kanaal RTL8 (1,8%), Comedy Central (0,7%), MTV (0,9%) en National Geographic (1,2%) ver achter zich. De advertentie is tevens een knipoog naar de succesvolle serie Future Weapons, iedere zondag om 23:00 uur.

Jochem de Jong, VP Country Manager, Discovery Networks Benelux:“De huidige perceptie in de markt van Discovery Channel is achterhaald. De komende maanden zullen wij op brutale en minder brutale wijze claimen dat we de tiende zender van Nederland zijn.

De groei van Discovery Channel in de groep mannen 20-49 jaar zullen we met nieuwe programma's, bestaande successen en een snellere navigatie zowel op tv, als op internet, doorzetten. Ook de scherpere positionering per 1 april van ons digitale tv-kanaal Discovery Science past in deze strategie.”

-358.jpg

Meer content

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies