Microsoft en de toekomst van video advertising

Vorig artikel Volgend artikel
Microsoft en de toekomst van video advertising

Begin februari presenteerde Microsoft AdLab een aantal interessante ‘proof of concepts’ voor toekomstige video advertentie mogelijkheden. AdLab is flink aan het experimenteren met video advertising, wat door velen wordt gezien als de next big thing voor online advertising. Hieronder een paar opvallende toepassingen.

Contextuele ads via spraakkerkenning – de technologie herkent de onderwerpen waarover gesproken wordt en laat een contextueel relevante advertentie of -video zien. Hierbij wordt gebruik gemaakt van spraakherkenningstechnologie. Ook kan er onderscheiden worden wie er spreekt, wat de advertentie nog relevanter kan maken. Bekijk hier de demo.

Video hyperlinks – hiermee kunnen hotspots geplaatst worden op bepaalde onderdelen van een video. Op het moment dat je er met je muis overheen gaat zie je de relevante productinformatie. Deze toepassing kun je zelf uitproberen op Microsoft AdLab.

Overigens is adverteren op MSN Video geen toekomstmuziek maar iets dat vandaag al mogelijk is. Aan bereik ontbreekt het niet: het aantal streams is binnen een jaar gegroeid naar bijna 14 miljoen per maand. Uit een recent onderzoek van Metrixlab blijkt dat 74% van het publiek de preroll (advertentie voor het filmpje) daadwerkelijk uitkijkt.

Meer content

Maurits-Jan Groen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies