Natural Born Clickers

Vorig artikel Volgend artikel
Natural Born Clickers

Uit de studie blijkt dat slechts 6% van de internetgebruikers op advertenties klikt en deze 6% geen deel uitmaakt van de meest interessante doelgroep. Tacoda, comScore en Starcom Media voerden deze studie over het klikgedrag van internetgebruikers uit in de Verenigde Staten.

"While the click can continue to be a relevant metric for direct response advertising campaigns, this study demonstrates that click performance is the wrong measure for the effectiveness of brand-building campaigns," said Erin Hunter, executive vice president at comScore. "For many campaigns, the branding effect of the ads is what's really important and generating clicks is more of an ancillary benefit. Ultimately, judging a campaign's effectiveness by clicks can be detrimental because it overlooks the importance of branding while simultaneously drawing conclusions from a sub-set of people who may not be representative of the target audience."

Ze toont aan dat meer dan 50% van de clicks op advertenties afkomstig zijn van slechts 6% van de internetbevolking, de ‘heavy clickers’. Deze 6 % heeft een gemiddelde leeftijd tussen 25 en 44 jaar, een jaarlijks inkomen van  40 000 dollar (ongeveer 27 450 euro) en kopen weinig op het web. Download hier het document (pdf).

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies