Geforceerde banners irritant maar doeltreffend

Vorig artikel Volgend artikel
Geforceerde banners irritant maar doeltreffend


Irritatie geen invloed op attitude ten opzichte merk





Sterke merken hebben tussen de oren van de ontvanger al zo’n duidelijk beeld, attitude en gevoelens ingeslepen dat een kortstondig moment van irritatie geen significante verandering doet plaatsvinden van hoe mensen naar merken kijken, beoordelen of ervaren

Dit laatste aspect is een belangrijke onderzoeksuitkomst. Het betekent dat sterke merken, in contrast met onbekendere merken, meer gebruik kunnen maken van impactvollere, geforceerde (richmedia) oplossingen. Het is wel belangrijk om er bij stil te staan dat deze bevindingen hebben betrekking op de korte termijn. Sterke merken kunnen vooral in een korte periode aan het begin van de campagne deze geforceerde uitingen inzetten om reclame herkenning te laten toenemen

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies