Onlinereclame in Duitsland naar nieuw record

Vorig artikel Volgend artikel
1200564542Deutsche-Post_Pong.preview

De markt voor onlinereclame is in 2007 in Duitsland gegroeid tot 976 miljoen euro. Hetgeen neerkomt op een toename van 103% ten opzichte van 2006. De gegevens, afkomstig uit een onderzoek van Thomson Media Control, hebben betrekking op alle vormen van klassieke onlinereclame zoals banners, pop-ups en streaming ads.

Zoekmachinemarketing (bijvoorbeeld Google AdWords) en affiliatemarketing zijn hier niet inbegrepen.

Het grootste bedrag (zo’n 223 miljoen euro) werd uitgegeven aan reclame voor telecommunicatie/internetportals. Gevolgd door retail en verzendhandel (189 miljoen euro), media en entertainment (119 miljoen euro) en financiële dienstverlening (116 miljoen euro).

Via: EVD

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies