Voedingsindustrie richt reclame niet langer op jonge kinderen

Vorig artikel Volgend artikel
119746462223337898

Vorige maand werd al bekend gemaakt dat, op initiatief van de FNLI, niet langer geadverteerd zou worden richting kinderen jonger dan 7 jaar. Nu hebben in navolging daarop gistermiddag 11 grote voedsel- en drankproducenten verklaard niet meer te zullen adverteren, gericht op kinderen jonger dan 12 jaar, wanneer het gaat om producten zonder een 'Ik Kies Bewust'-logo.

De betrokken bedrijven zijn Unilever, Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kellogg, Kraft, Mars, Nestlé en PepsiCo. Deze zouden gezamelijk goed zijn voor tweederde van de reclamebestedingen in de voedsel- en drankmarkt in de Europese Unie. Op zich missen er, denkend aan de Nederlandse markt, natuurlijk nog wel een paar, en dit is natuurlijk geen uiteindelijke oplossing voor de problemen met overgewicht bij jonge kinderen, maar ik vind het persoonlijk op z'n minst een goed begin.

Martijn Ros

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies