Meer advertenties in dagbladen

Vorig artikel Volgend artikel
1196415533krantads

In Q3 is er door bedrijven meer geld uitgegeven aan advertenties in dagbladen dan een jaar geleden. Dat blijkt uit een onderzoek (pdf) gedaan door Nielsen Media. Die groei komt volgens het onderzoek grotendeels door de toename van het aantal personeelsadvertenties. Het aantal personeeladvertenties is in het derde kwartaal van 2007 met 18% gestegen in vergelijking met dezelfde periode in 2006.

In de afgelopen drie maanden registreerde Nielsen Media Research in dagbladen, vak- en managementbladen en op internet ruim 326.000 personeelsadvertenties. Daarin werd voor bijna 355.000 vacatures geadverteerd, een toename van 15%. In de eerste drie kwartalen van 2007 was de groei van het aantal personeelsadvertenties 27%. Dit werd voornamelijk veroorzaakt door de groei van 39% in het eerste kwartaal, gevolgd door 24% in het tweede kwartaal en 18% in het derde kwartaal.

De groei voor personeelsadvertenties in print en op internet vlakt wel af. In dagbladen bedroeg de toename in het eerste kwartaal nog 38%, in het tweede kwartaal 17% en in het derde kwartaal was deze groei nog 3%.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies