De GCHQ doet aan in-game advertising

Vorig artikel Volgend artikel
1192785000british-intelligence

De Britse inlichtingendienst GCHQ gaat adverteren in computergames. Ze zijn op zoek naar rekruten die kunnen spelen met multimedia.

Vanaf eind oktober zullen er banners komen te staan in onder andere Splinter Cell en Enemy Territory: Quake Wars, tenminste als de games gespeeld worden op de PC of Xbox en in Groot-Brittannië.

Industry figures suggest that the adverts will reach a mostly male audience, aged from 8 to 34. GCHQ hopes to “plant the idea in the heads of younger players” of pursuing a career in the secret services. Meer is te lezen in de online versie van The Times.

Misschien ook een idee voor onze krijgsmacht te starten met in-game advertising, en dan in games als Call of Duty en Medal of Honor?

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies