Uitgaven televisiereclame gestegen

Vorig artikel Volgend artikel
1192782400SPOT

In Q3 van dit jaar zijn de uitgaven aan televisiereclame sterk gestegen met zo’n 11% tot een bedrag van 170 miljoen euro. Volgens SPOT (Stichting Promotie Televisiereclame) was er ten opzichte van Q3 in 2006 een stijging van 17 miljoen euro.

Met name de groep traditionele-adverteerders voor fast moving consuming goods hebben veel vertrouwen in het medium laten zien, er werd namelijk meer geadverteerd voor zuivelproducten, wasmiddelen en lichaamsverzorging.

Paul van Niekerk, directeur van SPOT: “De stijging kan deels verklaard worden door het gunstige economische klimaat. De particuliere consumptie ontwikkelt zich goed en dit biedt adverteerders ruimte om de advertentiebudgetten voor hun basisprodukten te laten stijgen. Daarnaast is televisie een sterk medium voor deze groep om snel en effectief te kunnen communiceren. We verwachten dan ook een zeer goed resultaat voor het hele jaar 2007.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies