Advertising05.10.2007

Google en Seasonality


1191571798seasonality.jpg
1191571798seasonality.jpg

Gisteren (donderdag 4 oktober) was onze nieuwe Cowgirl Suzanne aanwezig bij een presentatie van Google en Traffic4U. Het doel van de presentatie was het in beeld brengen van hoe Google-gebruikers zoeken rond de vier seizoenen en feestdagen.

Op dit moment mogen we nog even genieten van de zogenaamde nazomerdagen, maar toch is het gros van internettend Nederland zich nu al aan het richten op de winterinkopen. De feestdagen komen er weer aan en dat betekent dat we nog maar een paar maanden hebben om de hele familie van cadeautjes te voorzien of nog even een (korte) vakantie te plannen in de kerstvakantie.

Als we even een kijkje wagen op Google Trends, zien we dat het zoekvolume op een woord als “kerstmis” direct na de zomervakantie flink begint te stijgen. Maar hoe zit dat bijvoorbeeld met de andere seizoenen en feestdagen? Voor Sinterklaas en Kerst is men werkelijk al een paar maanden van tevoren aan het oriënteren op de cadeautjesmarkt, maar voor dagen als Vader- en Moederdag spreidt die piek zich over niet veel meer dan een week vooraf. Het is natuurlijk geen nieuws te zeggen dat de verschillende seizoenen en feestdagen hun eigen pieken hebben in online zoek- en koopgedrag. Toch lijkt een groot deel van de retailers in Nederland nog niet goed te weten hoe ze hier het best mee om kunnen gaan.

Tips die daarom toch nog maar een keer werden meegeven zijn: 1. Bestudeer de trends in online zoek- en koopgedrag in je branche en leer zo je doelgroep kennen. (http://www.google.com/trends) 2. Zorg dat je online en offline marketingacties goed op elkaar aansluiten. 3. Wacht niet me online adverteren tot het laatste moment. (Helaas; niet heel erg spannend en nieuw)

Toch voorspelt men alvast een erg succesvolle november- en decembermaand. De enige onzekerheid dan is of we wel of geen witte kerst zullen hebben dit jaar…

Verder lezen over Google

Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app

Google Cloud heeft vandaag, tijdens het Google Cloud Next event in Las Vegas, nieuwe innovaties en verbeteringen aangekondigd voor Google Workspace.

Video10.04.2024

Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app

Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI

De zoekmachine van Google wordt binnenkort waarschijnlijk betaald. Niet voor iedereen: de versie zoals we die nu kennen blijft wat het is. Er wordt echter AI aan toegevoegd en dat zal waarschijnlijk geld kosten. Het nieu...

Search04.04.2024

Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol...

Search07.03.2024

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle

Google heeft speciaal in het kader van Schrikkeldag een speciale Doodle uitgebracht die in het teken staat van die gekke 29 februari die we af en toe krijgen. Het is een vrolijke kikker die even de 29 laat gelden en verv...

Coffee corner29.02.2024

Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle

​Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders

Inloggen op je Google-account ziet er al jaren hetzelfde uit, maar dat is nu veranderd. Google heeft het lang geteaset en plaatste er zelfs een waarschuwingsmelding over wanneer je de laatste tijd wilde inloggen. Echter...

Online22.02.2024

​Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders

​Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt

Fitbit was ooit het toonbeeld van wearables, sportiviteit en de ‘smartphone’ voor om de pols, maar inmiddels begint het die status steeds meer te verliezen. Zeker met kapers op de kust als Amazfit, ziet het er twijfe...

Gadgets31.01.2024

​Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt

De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)

Google is relatief laat in de markt van de mobiele telefoons gestapt, maar heeft door zijn sterke marktpositie relatief weinig moeite gehad om binnen dit segment met een nieuw merk voet aan de grond te krijgen. Onder de...

Mobile29.01.2024

De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

Heb je enig idee welke website er wereldwijd het meest wordt bezocht? Geen apps, maar website: dat is Google, dat had je vast al verwacht. Maar dat is niet de website waarop mensen de meeste tijd besteden. Het is geen Fa...

Online19.01.2024

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd