Bang om online te investeren

Vorig artikel Volgend artikel
1190635800investeren

Ondanks dat het bereik echt groot is durven adverteerders de budgetten niet massaal naar het internet te schuiven. Dat komt voornamelijk door een gebrek aan goede statistieken en meetmethodes. Dat is te lezen in een nieuw rapport van McKinsey & Co, 'How companies are marketing online (pdf)'. 410 marketingbazen uit een vijftal sectoren werden ondervraagd, meer dan de helft liet weten de budgetten niet naar internet te verschuiven omdat goede meetmethoden om de online impact in kaart te kunnen brengen ontbreken.

41% liet weten te weinig middelen en mensen in huis te hebben, 33% heeft het management niet kunnen overtuigen van het nut van internetmarketing en volgens 33% was er te weinig capaciteit bij het reclamebureau.

Bron: Adformatie

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies