42% top 100 adverteerders is onvindbaar op het net

Vorig artikel Volgend artikel
1188893115top100

Steeds vaker zoeken consumenten online naar producten en diensten, maar niet altijd zijn aanbieders goed te vinden. Uit een onderzoek van Checkit is gebleken dat een groot deel van de top 100 adverteerders online nagenoeg onvindbaar is, maar er is wel degelijk sprake van vooruitgang.

Op dit moment is 58% van de grootste 100 adverteerders van Nederland goed vindbaar, vorig jaar was dat nog maar 32%. In 2006 hadden de meeste adverteeders geen flauw idee hoe ze zichzelf online zichtbaar moesten maken. Dit geldt nog steeds voor 42% van de organisaties.

Zoekmachinemediabureau Checkit heeft onderzoek gedaan naar de online vindbaarheid van de 100 grootste adverteerders bij zoekmachines, dat zal binnenkort terug te vinden zijn in het septembernummer van het Tijdschrift voor Marketing.

De vindbaarheid van de sites is op basis van 11 criteria getest via Google, omdat Google simpelweg de meest gebruikte en bekendste zoekmachine in Nederland is.

De beste drie bedrijven qua vindbaarheid: 1 KPN. 2 Jamba. 3 DELL.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies