Groei advertising tov. Q1 2006 is 11,6%

Vorig artikel Volgend artikel
1188285888IAB

IAB Nederland heeft samen met Nielsen Media Research en een twintigtal internetexploitanten de netto bestedingen aan online display advertising over Q2 van 2007 bekend gemaakt (pdf): € 37,9 miljoen.

De groei in het eerste halfjaar van 2007 bedroeg 10,3% ten opzichte van een jaar eerder. De omzet is gerealiseerd door duizenden Nederlandse wensites, de grootste online dagbladen en zoekmachines. Onder de deelnemende exploitanten bevinden zich: Adformatie, Funda, Webads, Orange (v/h Wanadoo), MSN, Netdirect, Tradedoubler, Zylom, Daisycon, Veronica, Lycos, Ilse Media, IDG, Wegener Multimedia, Adlink, Testnet, WebRegio, TAPPS, Telegraaf en PCM Uitgevers.

Vijf branches namen meer dan de helft van de totale netto online bestedingen voor hun rekening: Telecom/ICT-bedrijven 14,8%, Financiële dienstverlening 11,7%, Media 11,4%, Horeca, toerisme en recreatie 11,0% en Retail 7,6%.

Banners, buttons en skyscrapers namen 62,1% van de totale bestedingen voor hun rekening, 23,6% door contentintegratie, 5,92% door e-mail, 4,2% door pop-ups, pop-unders en interstitials, 4% door barters en 0,2% door search.

Via: Admanager.nl

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies