Overname aQuantive afgerond

Vorig artikel Volgend artikel
1187077061micrsoft

Microsoft heeft de in mei aangekondigde overname van aQuantive afgerond. Met de overname heeft Microsoft nu de mogelijkheid om adverteerders te bedienen met een compleet advertentieplatform voor alle apparaten en mediavormen.

Tevens is er de Advertiser and Publisher Solutions (APS) Group opgericht, welke verantwoordelijk wordt voor het productmanagement, de planning en business development voor alle advertentieplatforms, tools en diensten voor adverteerders en publishers. Daaronder vallen Atlas, MSNDR, Microsoft adCenter en nieuwe vormen van advertising, zoals advertenties in games en op mobiele apparaten.

De APS Group komt onder leiding te staan van Brian McAndrews, CEO van aQuantive, hij zal rapporteren aan Kevin Johnson, president van Microsofts Platforms & Services Division (PSD): “De overname van de technologieën en mensen van aQuantive is voor Microsoft een belangrijke strategische investering. Deze stap zal ons helpen uit te groeien tot een van de twee top online advertentieplatforms in de industrie.”

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies