Meer dan 8 miljard aan online bestedingen

Vorig artikel Volgend artikel
1181202863iabinteract

Op de eerste dag van het Interact-congres van IAB Europe is er een persbericht de wereld ingestuurd van de gezamenlijke online mediabestedingen in 2006. In samenwerking met PriceWaterhouseCoopers zijn de cijfers per land naast elkaar gelegd en is er wat aangepast om tot een zo realistisch mogelijk cijfer te komen.

Bijna alle 13 landen waar de IAB actief houden er een eigen methode op na waardoor een simpele optelsom niet correct zou zijn en de werkelijkheid nogal wat zou verbuigen.

In totaal kwam de organisatie uit op meer dan 8 miljard euro (bruto, met agentschapscommissies inbegrepen) voor het totaal aan online display advertising, zoekmachinemarketing, classifieds en e-mail advertising.

De UK had daarin een aandeel van 39%, Duitsland 22%, Frankrijk (15%), Nederland (7%), Italië 6% en de overige 11% wordt verdeeld onder Spanje, Denemarken, België, Oostenrijk, Finland, Griekenland, Slovenië en Kroatië.

Zoekmachinemarketing had ook het grootste aandeel 45%, bijna de helft van de totale bestedingen aan online advertising. Display advertising 31%, classifieds en directories 22% en e-mail marketing 1,6%.

Via

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies