Samenwerking Gouden Gids en Adlantic

Vorig artikel Volgend artikel
1179246054goudengids

Gouden Gids start met een vernieuwende manier van marketing voeren op het Internet. Bijzonder is dat er geadverteerd wordt op circa drieduizend websites, waaronder veel Startpaginadochters. Deze websites behandelen ieder een specifiek onderwerp. De beheerders van de websites worden allen individueel benaderd. De onderwerpen van de websites komen precies overeen met de rubrieken van Gouden Gids waarnaar wordt verwezen. AdLantic Online Advertising heeft voor Gouden Gids duizenden beheerders van websites geselecteerd en gemobiliseerd om ervoor te zorgen dat vrijwel alle 2500 rubrieken van Gouden Gids méér en bovendien meer doelgerichte bezoekers krijgen.

Een bezoeker van een website over bijvoorbeeld advocaten wordt naar de bijpassende rubriek ‘Advocaten en Advocatenkantoren’ geleid. De nieuwe campagne van Gouden Gids heeft bij bekende Internetgoeroes al het nodige stof doen opwaaien. Volgens Mark van Werven van InternetMARKeting, die specialist is op het gebied van Internet Optimalisatie, gaat het om “een campagne van ongekende omvang, die enorm veel traffic zal genereren”. Philippe van Ooteghem, directeur van AdLantic, verwacht dat zowel de gebruikers als de adverteerders van de Gouden Gids groot voordeel zullen halen uit de nieuwe campagne.

Jeroen van de Wiel, van Jeroen.com en beheerder van de zoekmachine-marketing.startpagina.nl: “Wat mij aan deze actie vooral aan aanspreekt is de schaal waarop het plaats vindt en dat dit allemaal met handwerk gebeurt. Dat is in de geschiedenis van Startpagina nog niet eerder gebeurd. Met vrijwel iedere Startpagina dochter wordt apart contact opgenomen. Van diverse collega beheerders heb ik ook positieve reacties gehoord over de actie van de Gouden Gids en Adlantic. Het zal ook niemand verbazen dat deze grootschalige actie op de goedgewaardeerde Startpagina dochters goed zal zijn voor de ranking in de zoekmachines.”

Alle aspecten van de Gouden Gids campagne zijn groots: de websites waarop geadverteerd wordt hebben bij elkaar zo’n 14 miljoen bezoeken per maand. Dat betekent, dat deze websites door drie á vier miljoen unieke bezoekers worden bekeken. En dat levert Gouden Gids volgens de prognose meer dan 1 miljoen clicks op haar eigen website, rechtsreeks in de rubrieken op.

Het idee om op deze specifieke wijze de gebruiker op rubrieksniveau te helpen komt van Jan Hooyer, producer van Gouden Gids online: “We faciliteren de internetgebruikers optimaal, door hen te leiden naar de leveranciersinformatie die voor hen relevant is”. Al vanaf maart garandeerde het bedrijf een minimaal aantal bezoekers voor haar adverteerders. AdLantic gebruikt haar kennis en inzicht om Gouden Gids te helpen bij het zoeken naar geschikte websites en het inkopen van advertentieruimte bij duizenden beheerders van duizenden websites.

Van Ooteghem vindt het een uitdaging om uit zijn netwerk van website-eigenaren zo’n enorm aantal websites te selecteren die precies passen bij de rubrieken van de Gouden Gids. Het gaat hierbij om websites met een groot bezoekersvolume, die veel publiek trekken. Maar ook om websites met heel specialistische bezoekers. Van Ooteghem: “In de zeven jaar dat ik online marketing ervaring heb, heb ik nog nooit zo’n mooi concept gezien. Een team van vijf inkopers is op dit moment bezig met het analyseren van websites en het benaderen van de beheerders. Eind juni staat de reclameuiting van Gouden Gids op meer dan drieduizend websites.”.

Via

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies