Overname DoubleClick krijgt nog een staartje.

Vorig artikel Volgend artikel
1177100893dclick

Het akkoord dat werd gesloten tussen Google en DoubleClick, over de totale overname van het bedrijf voor 3,1 miljard dollar in cash, moet zoals gebruikelijk nog de goedkeuring krijgen van de Amerikaanse autoriteiten die toezien op een faire concurrentie. Als het van Microsoft en AT&T afhangt, is dit nog geen gewonnen deal.

De beide bedrijven verwijzen naar het begrip ‘dominante positie’ – een term waarvan de juridische betekenis AT&T en Microsoft allicht zeer goed bekend is – om de overname van DoubleClick te dwarsbomen . In zijn display advertising-activiteiten is DoubleClick nochtans helemaal niet dominant, terwijl Google hier al helemaal niet actief is. Allicht gaat het om vermoedens van Trust-vorming – het combineren van een hele ‘voedselketen’ van producten onder één bedrijf. Google-CEO Eric Schmidt gelooft alvast dat de goedkeuringgeen grote problemen zal stellen.

Microsoft uit daarnaast ook nog ernstige bezorgdheid omtrent de Privacy, omtrent het gedetailleerd rapporteren van klikgedrag. (Bron: Computerworld)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies