Eem verbeterde Wimbledon-ervaring met nieuwe IBM technologie

Vorig artikel Volgend artikel

Tennisfans wachten, naar jaarlijkse gewoonte, weer vol ongeduld op het startschot van het grootste en meest prestigieuze tennistoernooi ter wereld, Wimbledon. IBM is al 25 jaar de officiële technologieleverancier van Wimbledon en de 'All England Lawn Tennis Club' (AELTC) en kijkt continu hoe het gebruik van technologie de Wimbledon-ervaring kan verbeteren voor zowel de spelers als de kijker, thuis op de bank of in het stadion.

Dankzij technologien als Cloud, Social, Mobile, BigData en Analytics kun je als sportfan tegenwoordig altijd op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen alsof je in het stadion zit. Sinds 1990 ondersteunt IBM de 'All England Lawn Tennis Club' om continu voorop te blijven lopen met technologische innovaties in Grand Slam tennis zoals:

- De Wimbledon Social Command Centre (Powered by IBM Softlayer cloudtechnologie). De technologie van IBM helpt de AELTC om social media trends en gesprekken (van fans, spelers, experts en waarnemers) realtime te analyseren en de digitale kanalen van de club gepersonaliseerd te maken.

- Cloud: de cloudomgeving is verspreid over 3 locaties en zorgt voor een continue beschikbaarheid en schaalbaarheid van het online aanbod. Zo waren er tijdens het toernooi in 2013 ongeveer 430 miljoen pageviews - de cloud zorgt ervoor dat de website de enorme piek in bezoekers tijdens het kampioenschap kan opvangen. IBM's Watson Foundation Big Data en analytics platform analyseert alle relevante gegevens om het dataverkeer te voorspellen.

- De nieuw ontworpen iPad en iPhone app: Deze nieuwe applicatie biedt tennisliefhebbers de mogelijkheid om onder andere de live scores, uitslagen, nieuws, live video en uitgebreide wedstrijdanalyses te bekijken.

- De verbeterde IBM SlamTracker: Het samenbrengen van de "keys to the match" en alle historische en real-time gegevens om te zien wat een speler moet doen om de wedstrijd te winnen. De "keys to the match" analyseert gegevens van de afgelopen 8 jaar aan Grand Slam toernooien om te ontdekken waar elke speler zich op moet richten om te winnen.

Eem verbeterde Wimbledon-ervaring met nieuwe IBM technologie

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies