Interface zet bewegingen en objecten om in 3D projecties

Vorig artikel Volgend artikel
Interface zet bewegingen en objecten om in 3D projecties

Met inFORM heeft de Massachusetts Institute of Technology (MIT) een volgende stap gezet in het omzetten van real-time bewegingen of gebaren. De technologie achter bijvooebeeld Microsoft Kinect wordt al gebruikt in diverse andere settings dan alleen in spelvorm. Zo is er een toepassing voor de operatiekamer en de toepassing om gebarentaal via Kinect om te zetten in tekst.

"Gesture control", het kunnen omzetten van gebaren in computeropdrachten, geeft nog meer mogelijkheden. Een speciaal team van MIT, de "Tangible Media Group" onder leding van professor Hiroshi Ishii, onderzoekt de "tastbare" interface.

De uiteindelijke doelstelling van de Tangible Media Group is "to seamlessly couple the dual world of bits and atoms by giving physical form to digital information." inFORM is een stap in die richting. Met inFORM kunnen personen bewegingen zoals het laten rollen van een bal uitvoeren in één ruimte, terwijl ergens anders dezelfde bewegingen door een 3D opstelling van 900 kleine vierkante staafjes dezelfde actie uitvoeren.

Onderstaande video geeft een duidelijk beeld van hoe dit er uit ziet:

Meer content

Karina

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies