Matt Mason van BitTorrent over de veranderende muziekindustrie

Vorig artikel Volgend artikel
Matt Mason van BitTorrent over de veranderende muziekindustrie

Het is een belangrijk jaar voor BitTorrent. Dit vertelde Matt Mason, de marketingdirecteur van BitTorrent, aan de website TechCrunch. Mason en zijn team hebben gewerkt met namen als DJ Shadow en Tim Ferriss om uit te zoeken hoe ze de muziekindustrie nog winstgevender kunnen maken. Anthony Ha van TechCrunch had een interiew met Mason om te bespreken hoe BitTorrent van plan is te gaan werken met de muziekindustrie en wat de plannen van het bedrijf voor het komende jaar zijn. 

Sinds Mason zich aangesloten heeft bij BitTorrent een jaar geleden, heeft het bedrijf al 16 campagnes gehad met artiesten. Het heeft de oplossing om geld te verdienen aan muziek nog niet gevonden, maar Mason verwacht dat dit niet heel lang meer zal gaan duren. Hij gelooft niet dat er één oplossing is, maarhij zegt dat BitTorrent met een pakket aan oplossingen zal komen waarmee artiesten op een efficiënte manier geld kunnen verdienen door het delen van hun muziek.

De reden dat het nog wat tijd kost, is omdat het bedrijf fouten uit het verleden niet opnieuw wil maken. BitTorrent heeft volgens hem focus nodig, zodat artiesten in de toekomst ook echt iets hebben aan de tools. Hij weet echter ook dat de muziekwereld een harde wereld is: slechts 0,1 procent van de artiesten zullen het ook echt gaan maken. Het ligt dus niet altijd aan illegale downloads dat een artiest niet doorbreekt, maar aan de steeds veranderende muziekwereld die steeds harder en zwaarder wordt.