Philips Innovation Experience : Innovatie zit in ons bloed

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag heeft Philips op het Philips Innovation Experience Event in Eindhoven zijn meest recente innovaties gepresenteerd, waaronder oplossingen voor minimaal invasieve ingrepen in de cardiologie (HeartNavigator) en oncologie (HIFU-MRI), een op lasertechnologie gebaseerd huidverjongingssysteem RéAura en CityTouch, een energiezuinig beheersysteem voor LED verlichting waarmee straatverlichting van een hele stad op intelligente en flexibele wijze kan worden geregeld, de Vital Signs Camera waarmee mbv een iPad2 je hartslag kan worden gemeten en een Active water centrifuge waarmee pesiticiden van fruit en groenten kunnen worden verwijderd.

Philips zet daarmee de toon voor de toekomst waarbij het bedrijf zich nog meer wil focussen op Healthcare, Lighting en consumer Lifestyle. Het event stond vooral in het teken van innovatie, een onderwerp waar Frans van Houten, bestuurvoorzitter en CEO van Philips met zeer veel enthousiasme over wist te spreken “Innovatie zit in ons bloed”. Van Houten benadrukte vandaag vooral het belang van innovatie als motor van winstgevende groei voor het in 1891 opgerichte bedrijf.

Philips Innovation Experience : Innovatie zit in ons bloed

Van Houten : “Ik ben vastbesloten om innovatie nog meer te stimuleren zodat we nieuwe klanten kunnen bereiken. Philips beschikt over uitgebreide expertise op technisch en onderzoeksgebied en we zijn voortdurend op zoek naar de slimste en meest talentvolle mensen om samen geweldige dingen tot stand te brengen. We combineren zinvolle innovaties met de wil om te winnen en de bereidheid om moedige beslissingen te nemen. Philips kan nog veel meer successen behalen als we deze beloftes waarmaken door ons werk perfect uit te voeren. De producten en technologieën die vandaag te bewonderen zijn op de Innovation Experience belichamen mijn visie van Philips: een onderneming die uitblinkt in innovatie en nauw betrokken is bij zijn klanten.

Verder benadrukte hij dat het noodzakelijk is dat Philips blijft investeren in innovatie om concurrenten voor te blijven en ervoor met zorgen dat concurrenten niet met hun ideeën weglopen. Philips wil zich in de toekomst vooral richten op opkomende economieën waaronder China, Brazilië, Rusland en India. De bijeenkomst in Eindhoven werd door meer dan 100 journalisten uit de hele wereld bezocht. De komende dagen zullen we een aantal van bovengenoemde innovaties op Dutchcowboys en Stylecowboys beschrijven.

Entree Evaluon Eindhoven

CIMG00141

Philips Caregiver App (IPhone)

CIMG00042 

Philips Bilirubin Blanket

CIMG00011

Philips Active water solution

CIMG00021 

Philips HeartNavigator

CIMG00071

Philips OLED Technology

CIMG0008

Gezonde snacks

CIMG00121

Philips RéAura anti-ageing skin treatment

CIMG00281

Philips Lighting

CIMG00351

Philips Citytouch

CIMG0040

Oncologie (HIFU-MRI)

CIMG0043

Meer content

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies