Veel interactie bij kijkers van Super Bowl 2014

Vorig artikel Volgend artikel
Veel interactie bij kijkers van Super Bowl 2014

Vannacht (eigenlijk morgen, het spectakel start om 00.30 Nederlandse tijd) is de Super Bowl: het grootste, meest bekeken sportevent van de Verenigde Staten. Naar verwachting zullen ruim 100 miljoen mensen naar deze finale tussen de Seattle Seahawks en de Denver Broncos kijken, niet in de laatste plaats natuurlijk vanwege de optredens (dit jaar in de pauze verzorgd door Bruno Mars en de The Red Hot Chili Pepper) en de commercials.

Ook dit jaar zal de Super Bowl de Social Media domineren. Veertig procent van de kijkers kijkt niet alleen naar de uitzending via televisie of live streaming op een ander device, maar heeft er een 'second screen' naast om statistieken over teams en spelers op te kunnen zoeken of om via Social Media te volgen wat er gedeeld wordt over dit event.

60% is van plan om Social Media te gebruiken tijdens de uitzending van de Super Bowl 2014. Hiervan gebruikt 31% Facebook en 18% voor Twitter.

Hieronder een inforgraphic van QuestionPro die deze en andere informatie heeft verzameld:

super-bowl-infographic

Meer content

Karina

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies