Reality shows maken van 2013 een recordjaar voor MTV

Vorig artikel Volgend artikel
Reality shows maken van 2013 een recordjaar voor MTV

2013 was het beste tv jaar ooit voor MTV in Nederland. Met een breed aanbod van relevante content heeft de zender zijn positie als jeugdentertainment merk het afgelopen jaar weer versterkt.

"Met een marktaandeel van 4,1% in de doelgroep 12-24 jaar hebben we nog nooit zo’n sterke positie gehad op de Nederlandse markt." MTV laat al enkele jaren een duidelijke stijging zien onder de voor de zender belangrijkste jongerendoelgroep. Augustus was in 2013 de best bekeken maand, gevolgd door juli. De meest populaire programma’s onder de Nederlandse jeugd zijn Catfish, Teen Cribs en Awkward.

Jongeren
MTV blijft de jongeren bereiken met een continu aanbod van relevante content, specifiek ontwikkeld voor deze doelgroep. De helft van de MTV-kijkers zit in de doelgroep 12-24 jaar. RTL 5, RTL 4, Net 5, SBS 6 en NL 3 scoren geen van allen zo hoog in deze doelgroep. Met een marktaandeel van 10,3% is MTV zelfs marktleider onder jonge meiden (12-24 jaar) in de dagprogrammering (10:00 – 19:00 uur).

Marktaandeel-MTV

Kenneth Kristensen, VP Programming Youth & Music North Europe bij Viacom: "Het was een geweldig jaar voor MTV in Nederland. Dankzij de 2013 MTV EMA in Amsterdam konden we onze fans een onvergetelijke beleving bieden." Maar dat is niet het enige dat 2013 een succesvol jaar maakte. Kristensen vervolgt: "MTV is het hele jaar door goed bekeken door de kerndoelgroep. Als merk blijven we continu ontwikkelen, waarbij we de interesses en de ontwikkeling van de doelgroep nauwlettend volgen. Op deze manier blijven we relevant voor jongeren en kunnen we content maken die voor hen interessant is."

Top 5 best bekeken MTV shows in 2013

1. 2013 MTV EMA Amsterdam
2. Catfish
3. Teen Cribs
4. Awkward
5. 2013 MTV EMA Red Carpet show

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies