Nieuwe strategie voor Disney: tablet first

Vorig artikel Volgend artikel
Nieuwe strategie voor Disney: tablet first

De eerste negen afleveringen van de nieuwe serie "Sheriff Callie's Wild West" zullen eerst als app beschikbaar komen en op een bijbehorende website voordat Disney de serie op hun televisiekanalen gaat aanbieden. 

Het klinkt misschien niet verrassend, maar het is een absolute omslag in de tactiek van Disney Junior die gewend is series eerst op hun eigen kanalen (Disney Channel en Disney Junior) te lanceren en pas in een later stadium eventueel een app er naast te maken.

De Amerikaanse website van Disney Junior heeft inmiddels een redesign gehad als voorbereiding op de tablet-first ervaring wat aangeeft dat de western-kat met de roze cowboyhoed niet het enige nieuwe karakter zal zijn wat als eerste via een app te zien is. Disney heeft de laatste tijd al een aantal interactieve "appisodes" van populaire Disney Junior shows gemaakt waarmee kinderen op hun tablet kunnen meedoen terwijl ze naar een televisieprogramma kijken. Dit kon ook al in een aantal Amerikaanse bioscopen bij de film "De kleine zeemeermin". 

In de VS heeft meer dan de helft van de gezinnen met kinderen een tablet, 40% meer dan het jaar ervoor. Disneu Junior Worldwide richt zich op kinderen tussen 2 en 7 jaar. Executive vice president Nancy Karter zegt in The New York Times: "This is an entirely new approach for us. We have been amazed at how quickly kids have embraced this new technology. We're talking billions of minutes spent watching."

Meer content

Karina

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies