Bestedingen aan media & entertainment steeds vaker digitaal

Vorig artikel Volgend artikel

De wereldwijde bestedingen aan entertainment en media verschuiven steeds meer van fysieke naar digitale aankopen. Die tendens zal de komende vijf jaar verder doorzetten. Dat is de conclusie uit een rapport van PricewaterhouseCoopers (PwC). De onderzoekers merken op dat fysieke aankopen vijf jaar geleden 88% van de totale bestedingen aan entertainment en media vertegenwoordigden, maar dat aandeel is inmiddels teruggevallen tot 73%. Over vijf jaar zullen fysieke aankopen volgens de onderzoekers nog 53% van alle aankopen uitmaken.

PricewaterhouseCoopers voorspelt dat de totale markt voor entertainment en media binnen 5 jaar een totale waarde zal hebben van 2,2 triljoen dollar. Daarbij mag een gemiddelde jaarlijkse groei van 5,7 procent worden verwacht. In de digitale sector zal er volgens het rapport echter sprake zijn van een jaarlijkse groei met 13,1%. De grootste groei in de bestedingen aan entertainment en media zal worden opgetekend in China, Brazilië, India, Rusland, het Midden-Oosten, Mexico, Indonesië en Argentinië. Het aandeel van die markten zou op tien jaar tijd van 12% tot 22% toenemen.

Bestedingen aan media & entertainment steeds vaker digitaal

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies