Entertainment28.11.2012

Musical Hij Gelooft in Mij goes social en scoort


Op zondag 11 november is de musical Hij Gelooft in Mij in première gegaan. Een musical over het leven van Rachel en André Hazes. We kennen natuurlijk allemaal het verhaal van André, zijn liefde voor bier én voor muziek, en zijn tragische dood. Maar met Martijn Fischer in de hoofdrol lijkt André weer springlevend, met een bizarre treffende gelijkenis. Hij Gelooft in Mij is de eerste Joop van de Ende Theaterproducties in het vernieuwde DeLaMar Theater in Amsterdam. En het is de eerste Joop van de Ende productie die ‘social gaat’.

musical-hij-gelooft-in-mij-goes-social-e.jpg
musical-hij-gelooft-in-mij-goes-social-e.jpg

Tijdens de try outs werden bloggers en Twitteraars uitgenodigd om te tweeten over de muscial. Cast en crew deden ook fanatiek mee.

schermafbeelding-2012-11-26-om-12-11-09.jpg
schermafbeelding-2012-11-26-om-12-11-09.jpg

 De première van was live te volgen via het nieuwe social media kanaal Snipper. Dan is er nog de mobiele app: hij Gelooft in Mij heeft een app voor iPhone en Android, met informatie over het ontstaan van de voorstelling, het theater, de cast en creatives, diverse video’s, foto’s en de laatste nieuwtjes. En natuurlijk is er Facebook, met nieuws over de cast, foto’s en filmpjes.

hij_gelooft_in_mij 

De inzet van social lijkt voor Joop van de Ende producties bij te dragen aan deze absolute musicalhit, gezien de snel groeiende fanpbase op Facebook en Twitter. Voordat de musical in première ging, waren er al meer dan 90.000 kaarten verkocht. December is compleet uitverkocht, voor januari zijn er nog maar een paar kaarten beschikbaar, en nu al zijn kaarten te koop voor de maanden april en mei 2013. Naar verwachting zal deze musical nog wel even doorgaan.